×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

:: اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 16 May , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
تولید محتوا را به زبانی ساده یاد بگیریم
تهران پردیس

به گزارش سرویس وبگردی سازمان صدا وسیما، اگر همین حالا بروید از هرکسی که کارش تولید محتوا است بپرسید منظور از تولید محتوا چیست، احتمالا جواب خودش را می‌دهد؛ چون دنیای بازاریابی محتوا (Content Marketing) آنقدر گسترده است که هرکسی تعریف خودش را از آن دارد.اما در این گزارش قصد بر این است به یک تعریف درست و مختصر از تولید محتوا برسیم.تولید محتوا به چه معناست؟محتوا همان چیزی است که هر روز با آن سر و کار دارید؛ کلیپ‌های خنده‌دار یا عکس و توضیحات محصولی که در اینستاگرام می‌بینید، پادکستی که موقع برگشتن از دانشگاه در تاکسی گوش می‌دهید، ویدیو‌های آموزشی در آپارات یا یوتیوب که تماشا می‌کنید، کتاب‌های دیجیتال که در موبایل یا کامپیوتر می‌خوانید و در نهایت همین گزارش که در حال خواندن آن هستید، همه محتوا محسوب می‌شوند.پس هر چیزی که در دنیای دیجیتال می‌بینید، می‌شنوید یا می‌خوانید به نوعی محتوا است؛ بنابراین در جواب سوال تولید محتوا چیست می‌توانیم بگوییم:

تولید محتوا یعنی خلق هرچیز قابل درک برای انسان‌ها؛ یا به زبان ساده‌تر تولید محتوا یعنی نوشتن، طراحی، ضبط یا ساخت هرچیزی که انسان‌ها می‌توانند درکش کرده و در بستر‌های مختلف منتشر کنند تا به اهدافی مثل کسب درآمد، رسانه‌سازی و … برسند.

شاید الان فکر می‌کنید که خب اگر تولید محتوا یعنی همین عکس‌هایی که در اینستاگرام پست می‌کنیم پس کار آنچنان سختی نیست! مقاله نوشتن هم که مثل انشا نوشتن است هرکسی می‌تواند بنویسد.

چگونه در تولید محتوا شاخص شوید؟

نقطه تمایز اصلی بین شخصی که یک عکس در شبکه‌های اجتماعی از روزمرگی هایش منتشر می‌کند با شخصی که یک سرآشپز معروف با کلی دنبال کننده از سراسر جهان است، در هدف و چگونگی تولید محتوا است. بدین معنی که؛
در مرحله اول افراد یا کسب‌وکار‌ها از تولید محتوا برای اهدافی مثل کسب درآمد، بازاریابی، برندینگ و فروش استفاده می‌کنند.
در مرحله دوم هر محتوایی نمی‌تواند در راه رسیدن به این اهداف کمک کند. به زبان ساده هر محتوایی محتوا نیست.

 

اگر قرار بر اولویت بندی برای تولید محتوا باشد، این چرخه را مدنظر قرار دهید:
۱. هدف‌گذاری
۲. تدوین استراتژی محتوا
۳. تولید محتوا
۴. توزیع
۵. تحلیل
۶. اصلاح و به‌روزرسانی

تولید محتوایی مفید است که بتواند برای شما درآمدزایی کند یا بتوانید به واسطه آن تغییری در دنیای اطرافتان ایجاد کنید.

قوانین تولید محتوا

در ابتدای کار نیاز است چند قانون از تولید محتوا را مرور کنید. اول این‌که قرار نیست شما با تولید محتوا از همان روز اول شروع به کسب درآمد و نتیجه گرفتن کنید.
قانون ۱: سعی کنید از مسیر لذت ببرید.
قانون ۲: رقبا هم روزی از صفر شروع کردند.
قانون ۳: دست بر ندارید. اگر اصولی محتوا تولید کنید موفق خواهید شد.
قانون ۴: تولید محتوا را دوست ندارید؟ کسب‌و‌کار اینترنتی را فراموش کنید.
قانون ۵: زرد بازی و شو‌آف را کنار بگذارید!

تولید محتوا چه فرقی با تبلیغات دارد؟

تبلیغ پیامی یکطرفه است که به درستی به مخاطب منتقل می‌شود. منظور از «به درستی» یعنی پیامی مناسب، در زمان و مکان مناسب. هدف تبلیغات هم هرچیزی می‌تواند باشد؛ از یک محصول ساده تا تبلیغ یک حزب سیاسی یا حتی یک باور و عقیده.
تولید محتوا یکی از مراحل چرخه بازاریابی مبتنی بر محتوا است و روشی برای برقراری ارتباط دوطرفه و پایدار با مخاطب است. به طور کلی (نه همیشه) هدف تولید محتوا کسب درآمد مستقیم (از خود محتوا) یا غیر مستقیم (بازاریابی برای محصول یا خدمات) است.
تبلیغات بیشتر در مرحله آگاهی (Awareness) از قیف فروش موثر است، اما تولید محتوا در مراحل پایین‌تر قیف فروش تاثیر بیشتری دارد.
برای مثال، ما با دیدن بیلبورد تبلیغاتی با برند یک آژانس مسافرتی فقط آشنا می‌شویم، اما دنبال کردن شبکه‌های اجتماعی و تماشای کلیپ‌هایی جذاب از جاذبه‌های گردشگری و نظر نوشتن زیر پست‌ها ما را به برند وابسته می‌کند.

برای شروع یک کسب و کار از طریق تولید محتوا بهتر است اولین قدم را بر روی شناخت بهتر از تولید محتوا صرف کنیم تا اینگونه نتیجه بهتر و سریعتر حاصل شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.