×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

:: اخبار ویژه

امروز : سه شنبه, ۲۴ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Tuesday, 15 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 1 خبر
آیا دانش‌آموزان ابتدایی هم “مردود” می‌شوند؟
تهران پردیس

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سال تحصیلی دانش‌آموزان ابتدایی به پایان رسیده است، در این مطلب درباره تکرار پایه در دوره ابتدایی و تبعات آن بر سلامت روحی و روانی دانش‌آموزان اشاره خواهیم کرد.

تکرار پایه در دوره ابتدایی در شرایطی است که دانش‌آموز در دو درس فارسی و ریاضی به طور همزمان توصیف “نیازمند تلاش بیشتر” را کسب کند البته نه در امتحانات خرداد بلکه در امتحانات شهریور، آن وقت مشمول تکرار پایه می‌شود اما همین موضوع هم با شروط بسیاری همراه است و الزاماً کسب توصیف “نیازمند تلاش بیشتر” نباید منجر به تکرار پایه شود.

مدتی پیش، معصومه نجفی پازوکی؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش با  اشاره به اینکه در دهه ۹۰ رویکردها در کتاب درسی تغییر کرد اما معلمان برای همراهی با رویکردهای جدید آموزش ندیدند و فاصله بین اهداف برنامه درسی با آنچه در مدارس می‌گذرد زیاد است، گفته بود: برای توانمندسازی معلم در رویکرد آموزشی باید وضعیت فعلی را بررسی می‌کردیم. در روند بررسی‌ها، یکی از شاخص‌ها نرخ تکرار پایه است که در دوره ابتدایی ۳ درصد و در پایه اول ابتدایی ۱۰ درصد بود که آمار وحشتناکی است و باید به طور ویژه به آن توجه کرد.

 

منبع خبر : تسنیم
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.