×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

:: اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 27 July , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
حذف ارز ترجیحی زمینه ساز مدیریت منابع ارزی و رشد پایدار اقتصادی
تهران پردیس

حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی‌فرد خطیب جمعه تهران در ابتدای سخنان خود با اشاره به فراز‌هایی از نامه امام علی (ع) به مالک اشتر، اظهار کرد: مدیران در دولت مردمی باید نماد محبت و لطف و احسان به عموم شهروندان باشند.

وی اضافه کرد: قلب انسان باید شعارش محبت و رحمت باشد. در جمهوری اسلامی ایران شعار‌های بلندی داریم. از شعار‌های بلندی که در حرکت عظیم ملت تدریجاً شکل گرفت، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی بود. اما امام علی به شعار دیگری نیز اشاره می‌کنند و این است که باید قلب لبریز از محبت باشد. قلب باید از محبت برای عموم انسان‌ها موج بزند.

خطیب جمعه تهران ادامه داد: لذا ثمره‌ی قلب مهربان، آراستگی انسان به محبت و مهربانی نسبت به دیگران است و این محبت و مهربانی زمینه‌ساز لطف به انسان‌ها است. این دستورالعمل اسلام به جامعه و به ویژه حاکمان است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد افزود: آنگاه که مسئولان در سطوح مدیریتی نسبت به مردم، چنین قلبی و محبتی داشتند، این علامت شکل گیری دولت اسلامی است.

وی گفت: نام دولت مردمی که ریاست جمهوری برای دولت سیزدهم برگزیدند از همین پیام الهام می‌گیرد؛ لذا مدیران در دولت مردمی باید نماد محبت و لطف و احسان به عموم شهروندان باشند.

امام جمعه موقت تهران در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه ضمن گرامیداشت یاد شهدای ۱۷ شهریور ۱۳۵۷، آیت‌الله طالقانی و شهید مدنی، افزود: کنگره عظیم و بی‌نظیر اربعین با مختصات ویژه آن با حضور حدود بیست میلیون نفر از مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان شکوهِ انقلاب تاریخ‌ساز عاشورا را به نمایش گذاشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.