×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

:: اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Saturday, 19 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
داعش تابلوی آمریکا و رژیم صهیونیستی است
تهران پردیس

آیت الله سید احمد خاتمی خطیب موقت نماز جمعه تهران در خطبه اول امروز نماز جمعه ضمن سفارش نمازگزاران به تقوای الهی و شکر نعمت‌های خداوند، اظهار کرد: بحث توحیدی این هفته این است که بی تردید مرگ پایان زندگی همه است حتی فرشتگان و ملائک، حتی عزرائیل که همه را قبض روح می‌کند، سنت مرگ شامل او هم هست، خداوند او را قبض روح می‌کند. انسان هر جا باشد در زمان مقرر، مرگ به سراغ او می‌آید ولو در برج‌های محکم باشد.
آیت الله سید احمد خاتمی ادامه داد: مرگ اَشکالی دارد گاه فردی به مرگ طبیعی و گاه با تصادف می‌میرد و گاه یکی بدترین مرگ وخودکشی را برای خود انتخاب می‌کند که بدترین نوع مرگ است. ولی یک نوع مرگ که مولا علی آن را بهترین مرگ‌ها می‌دانند، شهادت است. شهادت به استقبال مرگ رفتن و بهترین نوع مرگ است. قرآن در این باره دو تعبیر دارد، تعبیر اول قرآن این است که هرگز به شهید مرده نگوئید، به شهید هرگز فقید نگویید، شهدا زنده اند، زنده‌ای واقعی‌تر از این زندگی که ما داریم.
وی با اشاره به آیه وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ گفت: شهدا زنده اند و در نزد خدا روزی می‌خورند. مطلب دوم این است که آثار شهیدان از بین رفتنی نیست. آن‌ها که در راه خدا به شهادت رسیده اند آثار و زحماتشان از یاد رفتنی نیست، خدا پاسدار آثار این شهیدان است….

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.