×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

:: اخبار ویژه

امروز : چهارشنبه, ۲۵ مهر , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Wednesday, 16 October , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین جلسه کارگروه فرهنگ، هنر و مهدویت؛
تهران پردیس

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دومین جلسه کارگروه فرهنگ، هنر و مهدویت، ضمن قدردانی از آیت الله صدیقی، امام جمعه موقت تهران و اعضای فراکسیون «مهدویت» برای اهتمام ویژه نسبت به برپایی این جلسه افزود: این کارگروه می‌بایست محل تعیین رویکرد‌های مشخص و ملموس در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری با محوریت «مهدویت» باشد و بر همین اساس باید دبیرخانه فعالی در بخش‌های مختلف تشکیل شود.

وی با اشاره به اینکه خلأ فعالیت‌های مبتنی بر حوزه «عترت» در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوره گذشته احساس می‌شد، گفت: مباحث مرتبط با مهدویت به طور کامل به حوزه «عترت» بازمی‌گردد و به همین خاطر معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ در کارگروه فرهنگ، هنر و مهدویت مسئولیت مهمی برعهده دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری جریان ساز دوران انقلاب اسلامی در مساجد انجام می‌شد، گفت: چهار هزار گروه سرود فعال در ۲۶ هزار کانون فرهنگی مساجد تنها گوشه‌ای از ظرفیت‌های عظیم جبهه فرهنگی انقلاب با پشتوانه‌های مردمی به شمار می‌رود که می‌توانند آثاری شایسته با محور «مهدویت» به تولید برسانند. همچنین قرارگاه محرومیت زدایی فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ اغلب فعالیت‌ها و اقدامات آموزشی رایگان خود را در مساجد برپا می‌کند.

نمایندگان فراکسیون مهدویت مجلس شورای اسلامی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها،  معاون قرآن و عترت،  معاون توسعه منابع و مدیریت انسانی، مدیرکل حوزه وزارتی و دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و مدیرعامل مؤسسه منتظران منجی حاضران در دومین جلسه کارگروه فرهنگ، هنر و مهدویت بودند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.